Kaavin Kaiun historiaa lyhyesti.

• Kaiku perustettiin 6. joulukuuta 1936; johtokuntaan valittiin Pentti Leskinen(puheenjohtaja), Yrjö Riekkinen, Viljo Kuisma, Juho Pirinen ja Veikko Miettinen.
  • Alkuvuosina järjestettiin hiihto- , yleisurheilukilpailuja ja pesäpallopelejä. Harjoituksia yhdessä myös suojeluskuntajärjestön kanssa.
  • Toiminta oli keskeytyksissä sotavuosina 1939-1940 ja 1942-1944.
  • 1947 puheenjohtajaksi Aimo Virransalo; seuraan perustettiin hiihto- , yleisurheilu- , palloilu- ja naisjaosto. Pesäpallo oli palloilulajien ykkönen. Yleisurheilu- ja usein myös hiihtokisat pidettiin yleensä maantiellä.
  • 1957 saatiin Kaaville urheilukenttä.
  • 1962 puheenjohtajaksi Toivo Rissanen; uusina lajeina seuran toimintaan tulivat ainakin lentopallo, jääkiekko ja suunnistus.
  • 1965 Kaiku osti Nuorisoseuran talon; alkoi Iloharjun aika. 70-luvun alussa Iloharjua laajennettiin.
  • Miesten lentopalloa pelattiin 60-luvun lopulla ja 70-luvun alussa Suomisarjassa.
  • Talkootyönä tehtiin mm. valaistu hiihtolatu.
  • 1980-luvun alkuvuosina naislentopalloilijat pelasivat mestaruussarjassa hyvällä menestyksellä. Iloharjun tanssitoiminta eli kukoistuskauttaan.
  • 1980-luvulla hiihtosuunnistaja Hannu Koponen saavutti maailmanmestaruuksia.
  • Myös yleisurheilijat menestyivät kansallisella tasolla hyvin.
  • 1990-luvulla seuran toimintaan tuli mukaan ainakin kilpatanssi, salibandy ja naisjalkapallo.
  • Keihäänheittäjä Harri Hakkarainen edusti Suomea ja Kaikua 1996 olympiakisoissa.
  • V. 2011 remontoitiin Kaavin Kaiku ry:n omistama Iloharjun urheiluhalli, minkä jälkeen talon käyttö on lisääntynyt ja monipuolistunut.
  • Vuonna 2019 Kaavin Kaiku on yhä virkeä yleisseura, lajeina lentopallo, salibandy, yleisurheilu, sulkapallo, jalkapallo.