Iloharju/salivuorot

Aluenhallintoviraston määräysten mukaan aikusten ryhmäliikuntatoiminta on tauolla 13.1.2022 saakka pahentuneen koronatilanteen vuoksi ja Iloharjun sali ei ole käytettävissä. Rajoitus koskee ennen 2004  syntyneitä.

Iloharjun tilavuokraukset: Kalevi Koponen, puh. 040 5017259. Iloharjun muut tilavaraukset  Matti Lampi, puh. 0500 641026.

ILOHARJUN SALIVUOROT, syksy 2021-

Maanantai

• Iso sali
  • klo 14 - 16 Tennis, RL/JM (puh. 050 463 2090)
  • klo 17.30-19.30: Sulkapallo (puh. 0500-641 026)
  • Pieni sali
  • klo 17-19: Lentopallo, ukkelit (puh. 044-255 5976)

Tiistai

• Koko sali
  • klo 18-20 Salibandy, naiset (puh. 044 0202102)

Keskiviikko

• klo 13 - 15 Tennis,eläke Jki
  • klo 17-19: Lentopallo, miehet (puh. 044-9884808)
  • klo 19-21: Palomieskerho
  • Pieni sali
  • klo 17-19: Lentopallo, yleinen

Torstai

• Iso sali
  • klo 14 - 16 Tennis, RL/JM (puh. 050 463 2090)
  • klo 17-21: Yleisurheilu (puh. 040 7494316)

Perjantai

-Iso sali

• klo 18-20-: Sulkapallo ( 0500 641026)

Lauantai

• Koko sali
  • klo 10-12: Yleisurheilu (puh. 040-5340855)
  • klo 14-16  satunnainen käyttö (Jouko Mikkanen)

Sunnuntai

• klo 16.30 - 18.00 salibandy Mika Rissanen
  • klo 18.00 - 20.00 lentopallo, miehet

KORONA-AJAN ERITYISOHJE ILOHARJUN KÄYTTÄJILLE LUETTAVAKSI JA NOUDATETTAVAKSI

KAAVIN KAIKU RY                                                                                               31.5.2020

OHJEISTUS ILOHARJUN URHEILUHALLIN KÄYTTÖÖN 1.6.2020 LUKIEN

Valtioneuvoston periaatepäätöksen 6.5.2020 mukaisesti urheilukilpailut ja -sarjat voidaan käynnistää 1.6.2020 alkaen erityisjärjestelyin, mikä mahdollistaa lajin- ja pelinomaisen harjoittelun käynnistämisen ulko- ja sisäliikuntapaikoilla. Harjoittelun tulee tapahtua alle 50 hengen ryhmissä.

Ohjeistus on voimassa toistaiseksi 1.6. alkaen. Nämä ohjeet perustuvat salibandyliiton nettisivuilla olleisiin ohjeisiin; niiden mukaan sisäjoukkuepelien kanssa yhdessä on laadittu ko. ohjeistus, jota on muotoiltu lajikohtaisesti. Tähän Iloharjua koskevaan ohjeeseen on otettu lyhennelmä/paikallisilla olosuhteilla täydennetty ohjeistus.

Yleiset ohjeet:

1. Ohjeet on käytävä läpi etukäteen koko ryhmän kanssa sekä huolehdittava, että lasten/nuorten perheet saavat tiedon ohjeista etukäteen tai mahdollisimman pian.

2. Harjoittelua ei tule tehdä, mikäli henkilöllä on pieniäkään sairauden oireita tai hän kuuluu Covid-19 viruksen kannalta johonkin riskiryhmään.

3. Jokainen pelaaja, toimihenkilö ja valmentaja osallistuvat harjoitteluun omalla vastuullaan ja tämä on tuotava esille pelaajien lisäksi myös pelaajien huoltajille ennen mahdollisen lajiharjoittelun aloittamista.

4. Harjoittelussa harjoitusryhmät pyritään pitämään mahdollisimman samoina, siten kun se kyseisessä toiminnassa on mahdollista.

Harjoitustilanteeseen saapuminen, valmistautuminen ja poistuminen

5. Jaostot huolehtivat, että kustakin harjoituskerrasta kirjataan ylös osanottajien nimet ja huolehtivat myös, että mahdollinen yhteydenotto osanottajiin on helposti toteutettavissa.

6. Osallistujat voivat käyttää pukuhuone- tai muita sosiaalitiloja, poislukien suihkutilat. Suosittelemme kuitenkin, että osallistujat eivät käytä pukuhuone ja sosiaalitiloja, vaan saapuvat saliin ja poistuvat salista suoraan harjoitusvarustuksessa.

7. Kaikkien osallistujien tulee pestä kädet ennen ja jälkeen tapahtuman kotona ja on käytettävä desinfiointiainetta ennen ja jälkeen harjoitusten. Jaostot huolehtivat, että jokaisessa harjoituksessa joukkueella on käytössä desinfiointiainetta käsien desinfiointiin.

Pääseura on hankkinut ”aloituspullot” käsidesiä eteisiin.

8. Harjoituksiin ei saavuta ennen oman harjoitusvuoron alkua, eikä tilaan jäädä myöskään harjoituksen päätyttyä. Eri ryhmien harjoitusvuorojen väliin suositellaan vähintään 5 minuutin siirtymäaikaa. Harjoitusvuoro alkaa viisi minuuttia sali/kenttävuoron alettua, ja päättyy 5 min ennen kenttävuoron päättymistä.

Harjoittelu

9. Harjoittelutilassa/alueella ei ole toiminnan kannalta ei-välttämättömiä henkilöitä (mm. katsojat).

10. Osallistujilla on mukana oma pyyhe ja oma tunnistettava juomapullo, jonka täyttämisestä pelaaja vastaa itse. Niitä säilytetään harjoituksen ajan erillään muiden varusteista ja juomapullosta ei saa juoda kukaan muu henkilö. Lisäksi on syytä huomioida, että maila on henkilökohtainen.

11. Kaikkien osallistujien on huolehdittava omasta käsihygieniastaan, jonka lisäksi vältettävä yläfemmoja, läpsyjä, halauksia.

12. Niistämistä, yskimistä, aivastamista kentällä on vältettävä. Sylkeminen kentällä ja vaihtoaitiossa on kokonaan kielletty.

13. Jos joudut yskimään tai aivastamaan, yski / aivasta hihaasi tai paitasi sisään.

14. Niistäminen tapahtuu harjoitusalueen laidalla kertakäyttönenäliinaan ja tämän jälkeen kädet tulee pestä tai desinfioida. Käytetty nenäliina laitetaan aina roskikseen.

Joukkueen mahdollinen altistus ja karanteeni

Jos joukkueen jäsenellä ilmenee koronavirusinfektioon viittavia oireita, edellisenä 1-2 päivänä lähikontaktissa olleet asettavat itsensä karanteeniin, kunnes testitulos on selvillä. Ilmoita välittömästi puheenjohtajalle em. tieto, jotta Iloharjun tiloissa saadaan erityispuhdistus käyntiin mahdollisimman pian. Jos tulos on negatiivinen, altistuneiden karanteeni voidaan lopettaa.

Jos koronavirustesti on positiivinen, tartuntatautilain mukaisesti alueen tartuntataudeista vastaava lääkäri tekee epidemioiden selvitystä ja tartunnan jäljittämistä ja määrittää karanteeniin asetettavat henkilöt. Karanteeniaika on viruksen itämisaika eli 14 vrk.